Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Hallå världen!

Hög tid för första inlägget! Har haft den här bloggen registrerad ett tag, men på grund av min sorgligt begränsade energi är det först nu som jag orkat ta tag i den på allvar. Ägnade flera timmar under gårdagskvällen åt att få ordning på den. Betydligt pyssligare än jag trodde, men å andra sidan är det första gången jag har givit mig in på det här. Jag har haft hemsidor tidigare, men aldrig någon blogg. Hade någon frågat mig för ett år sedan hade jag bara skrattat åt tanken på att ha en blogg, för på den tiden avskydde jag verkligen bloggar. I min värld kändes det både ytligt och oseriöst. Men som tur är var jag inte sämre än att jag kunde ändra mig. Jag har följt flera av mina vänners bloggar och märkt att det faktiskt går att göra oerhört bra saker av sitt bloggande. Och med tanke på hur mycket jag älskar att skriva kändes det givet att skaffa en blogg. (Jag har ofta varit tidig med att omfamna ny teknik, men just bloggar hade jag svårt för.)

I den här bloggen kommer jag att skriva om mitt liv och min något komplicerade vardag, samt (det jag brinner allra mest för), min musik och mitt skrivande! Men jag känner på mig att det förmodligen kommer att dyka upp inlägg om allt möjligt här. Allt ifrån det banala och vardagliga till det betydligt djupare och allvarligare. Men det vore ju ganska tråkigt att läsa en blogg som inte bjöd på någon variation, eller hur?🙂

Min första ”seriösa” musikrelease, Wintersleep, är uppladdad till Record Union och kommer att dyka upp på diverse försäljningsställen så småningom. Den kommer även att dyka upp på Spotify, men det lär förmodligen dröja. Det brukar ta mellan 4 till 6 veckor för dem. Tills dess satsar jag på att lägga upp musiken på MySpace, SoundCloud och YouTube. Återkommer med fler detaljer.

När det gäller skrivandet återkommer jag. Arbetar ännu på materialet som kommer att läggas upp på min hemsida.

Tills dess, ha en trevlig dag! Och hoppas att vädret är lika soligt och fint hos er som det är här i Kiruna, där vi har gått från höstrusk (!) till sommar på bara några dagar!

Kommentera

