Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Kelly Rowland – Stole

Av hänsyn till er alla väljer jag att skjuta på de inlägg som var planerade för de kommande dagarna. Jag tror att vi alla har annat att tänka på just nu.

Låten som jag delar med mig av idag heter Stole och gjordes av Kelly Rowland 2002. Det är en viktig och otroligt vacker låt. Viktig genom att texten tar upp ett väldigt angeläget tema. Den handlar om tre ungdomar som på olika sätt bestals på sina liv. Som musiker tycker jag att det är intressant att den har ett sånt tydligt vemod trots att den går i dur. Jag tror att det kan vara en viktig påminnelse för oss alla om att även om allting känns svårt och tungt just nu så måste man komma ihåg att livet går vidare, och att det är viktigt att komma ihåg allt som är betydelsefullt i livet. Det är viktigare än någonsin att vi kommer ihåg det.

2 svar

  1. Vilken fin låt. jag fick rysningar

    2011/07/25 kl. 16:40

    • Vad kul att du gillade den!🙂 Det är en av mina absoluta favoritlåtar. Och texten är mer aktuell än någonsin, pga det som hände…

      2011/07/25 kl. 16:47

Kommentera

