Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Phil Collins – Another day in paradise

Från och med imorgon tänkte jag skriva ”vanliga” inlägg igen, även om jag valt att avvakta med några inlägg som kan upplevas som olämpliga för tillfället. Tills dess delar jag med mig av en av musikhistoriens bästa låtar, nämligen Another day in paradise av Phil Collins från 1989.

Den uppmärksamme har kanske noterat en röd tråd mellan de tre låtar som jag delat med mig av de senaste dagarna. Alla låtarna är vackra och minnesvärda, men ingen av dem handlar om kärlek! Another day in paradise är ingen kärlekslåt, som man kan tro, utan om man lyssnar noga på texten förstår man att den handlar om hemlöshet! Ett mycket viktigt tema, som jag dock tror att det finns få låtar som handlar om. Kärleken är en stark och viktig känsla, men som jag har visat de senaste dagarna finns det även låtar med starka och viktiga texter som inte handlar om kärlek!

Men kärleken är också viktig, det var därför jag delade med mig av Hold on be strong i fredags. En dag som den var kärleken trots allt den allra viktigaste känslan att uppmärksamma. Och om det var någon dag när världen behövde mer kärlek så var det då.

Kommentera

