Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

2002 – First daughter of the moon

Det blev ett så magsurt inlägg tidigare idag, så jag tänkte försöka rätta till det hela genom att dela med mig av den här låten (det är ju trots allt fredag!), First daughter of the moon av 2002 (ja, gruppen som gjort den heter faktiskt 2002). Det var det här underbara musikstycket som av en slump dök upp i mina hörlurar när jag satt och skrev det sista stycket text som återstod i Det magiska förbundet. Det slog mig att om man gjorde film av den skulle den här låten ha passat perfekt att spela till eftertexterna i filmatiseringen av den sjunde och sista delen. Den fångar liksom känslan perfekt! Och mer fantasy än låttiteln First daughter of the moon kan det nog inte bli!

Det är oftast sån här musik jag lyssnar på medan jag skriver. De båda skivbolagen AD Music och (som i det här fallet) Real Music, har massor med musik på Spotify som är perfekt att lyssna på medan man skriver.

(Gruppens namn till trots gjordes den här låten två år tidigare, nämligen 2000!)

Kommentera

