Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Pistolen mot tinningen

Som bekant puffar jag gärna för små förlag och nyutgivna e-böcker. Av den anledningen är boken Pistolen mot tinningen av Andreas Ericsson, utgiven på det egna förlaget Allena Förlag värd att uppmärksamma. Jag har lånat nedanstående citat härifrån:

Pistolen mot tinningen handlar om Alex, som är sångare och låtskrivare i ett av världens största rockband. Han älskar livet i rampljuset, och ser sig själv som en odödlig kung. Men Alex liv förändras drastiskt då han drabbas av ett krampanfall på scen. Händelsen gör att han drar sig undan offentligheten, och isolerar sig i sin lägenhet.

-Även om Pistolen mot tinningen är en uppdiktad berättelse, bygger den till viss del på egna upplevelser, säger Andreas. Jag drabbades själv av ett stort krampanfall för ett och ett halvt år sedan och fick diagnosen epilepsi. Jag vet hur svårt det kan vara att hämta sig från en sådan traumatisk händelse, som det faktiskt är. Det är lätt att drabbas av rädsla och ångest, och därmed isolera sig.

Ämnet är onekligen mycket intressant, och jag hoppas att många läsare kommer att upptäcka denna bok!

Kommentera

