Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Det ljusnar för e-boken!

Kan inte låta bli att tipsa om den här artikeln av Marcus Jerräng, med samma titel som det här inlägget. En mycket intressant och faktaspäckad artikel som tar upp flera av turerna och problemen kring e-boken.

Jag låter artikeln tala för sig själv, men jag kan inte låta bli att kommentera en aspekt som berörs i den: Att någon ens kan antyda att en e-bok inte skulle vara någon riktig bok tycker jag är fruktansvärt. Som vanligt finns det alltid dem som är rädda för framtiden, men tro mig, det är bara att gilla läget! Den ”gamla goda” tiden när alla böcker var gjorda av papper kommer aldrig tillbaka. Idag är det bara att finna sig i att en del böcker faktiskt är gjorda av ettor och nollor istället för papper.

Ett svar

  1. Jag har inget emot e-böcker, men jag tror inte att jag någonsin skulle läsa en. För det första finns det inget bättre med en bok än att faktiskt få hålla i den! Sedan är det dessutom bara jobbigt att läsa en hel bok på en skärm.😛

    2012/02/13 kl. 12:51

Kommentera

