Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Hur sjutton …?

Med tanke på dagens datum känns det rätt hopplöst att skriva ett vanligt blogginlägg, därför kommer den här specialaren istället. Alla som bloggar eller har en egen hemsida tycker nog att det är spännande att kolla på vad folk har googlat på för att hamna hos dem. Det tycker jag med. De allra flesta som besöker min blogg har googlat på mig (ofta med felstavat efternamn), något av mina skrivprojekt, någon av mina skribentvänner eller något av de teman jag har tagit upp i mina inlägg. Inga konstigheter, med andra ord. Men sedan finns det en del sökord som utmärker sig lite, och det är dem jag ska ta upp här. Värt att notera att samtliga de sökord jag tar upp har eftersökts mer än en gång. Jag ska med andra ord besvara frågan Hur sjutton hamnade du på min blogg? (Tror även att jag kan besvara en och annan fundering som mina läsare uppenbarligen haft=)

(Observera att det här ska ses rent humoristiskt. Det är absolut inget angrepp på någon, och jag är tacksam för alla läsare som besöker mig!)

  • Johan Lindbäck Johanna Lindbäck. Nope, vi är inte släkt. Däremot har vi båda faktiskt bott i Luleå (dock inte samtidigt).
  • Situationstecken. Många sökningar. Snälla ni, det heter citattecken eller citationstecken!
  • Rim på Johan. Ingen kommentar. Googla vidare ;P
  • Att använda någons annans namn som pseudonym. Inte att rekommendera. Vet inte om det blir så lyckat. Jobba som spökskrivare istället =)
  • Säkerhetsbältets historia. Är du säker på att du hamnade på rätt blogg …?
  • Dagens outfit. Många sökningar. Jag vet att jag skrev ett inlägg med den titeln, men det var ett skämt!
  • Hur slutar Män som hatar kvinnorVågar man spoila det …? Okej då, skurken dör, precis som i alla andra deckare! Förvånad?
  • Problem med hjärtat på tåget mellan Kiruna och Luleå. Många sökningar, och vid olika tillfällen. Förstår faktiskt inte riktigt frågan.
  • Hur långt är ett kapitel? Får nog passa den frågan vidare. Hur långt är ett snöre …?
  • Lätt på foten. Har jag skrivit om det …? :O

Det var allt för den här gången, googla gärna vidare!😉

Ett svar

  1. Haha, ”Lätt på foten” är helt klart bäst😉

    2012/04/01 kl. 11:00

Kommentera

