Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Det här är inte acceptabelt!

Nej, det här är långt över gränsen för vad som är acceptabelt. Där här är vad en författare som just utgivit en bok på Norstedts Förlag skrev till min vän Malin Johansson på hennes blogg. Jag är starkt emot allt vad sexism och näthat heter, och genom det här inlägget vill jag visa mitt stöd för Malin och min avsky för sexism och näthat! Jag hoppas att alla ni andra som också tar avstånd från näthat och sexism också visar ert stöd för henne.

Tycker Norstedts Förlag att detta är okej?

Läs Malins inlägg här.

Förtydligande: Anledningen till att den här personen angrep Malin var för att hon i egenskap av bokrecensent vid ett tidigare tillfälle sågat hans bok. Angreppet var alltså något han gjorde i egenskap av författare och inte som privatperson.

Kommentera

