Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

NaNoWriMo 2012

I dagens korta men kärnfulla inlägg tänkte jag meddela att jag bestämt mig för att göra ett försök med NaNoWriMo (National Novel Writing Month) i år. För den som inte känner till detta så är det en form av utmaning där man utmanar sig själv att under november månad skriva en roman på minst 50 000 ord. Jag hoppas att det kommer att hjälpa mig att äntligen komma igång med skrivandet igen, det är ingen större hemlighet att det har gått riktigt dåligt ända sedan hjärtinfarkten i somras. Förhoppningsvis kommer NaNoWriMo att ge mig en knuff i rätt riktning.

Jag har inte helt och hållet bestämt vilken roman jag ska skriva ännu, utan kommer att använda den återstående tiden fram till 1 november för att klura på det. Jag har två projekt som båda är i princip färdiga att börja skriva på (båda givetvis fantasy). Båda projekten kommer (förhoppningsvis) att bli till färdiga böcker, men frågan är vilken av dem jag ska använda som NaNoWriMo-projekt. Det väger mellan projekten Vredens kung och Solens yttersta dom (två arbetstitlar som kan komma att ändras). På torsdag vet vi vilket det blir! För den som vill lägga till mig som writing buddy så heter jag JRL1981.

(Vill även passa på att be om ursäkt till er som skrivit kommentarer som jag inte svarat på. Jag har givetvis läst alla kommentarer och är väldigt tacksam för dem, men jag har tyvärr varit dålig på att svara …)

3 svar

  1. Sara Swietlicki

    It’s done! På NaNo heter jag Zahra.🙂 Ska bli kul att skriva med dig i november!

    2012/10/30 kl. 00:11

    • Kan bara säga detsamma! Har lagt till dig också🙂

      2012/10/30 kl. 00:20

      • Sara Swietlicki

        Ja!🙂 Ett tips – halva upplevelsen är att vara på forumet, framför allt allt posta på Shoutouts och annat trevligt. Det brukar vara riktigt härlig stämning. Om du har 1 dollar över, donera gärna!🙂

        2012/10/30 kl. 21:24

Kommentera

