Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Drygt sju timmar kvar till NaNoWriMo

I skrivande stund återstår lite drygt sju timmar tills NaNoWriMo 2012 inleds. Jag bestämt mig för att satsa på projektet Solens yttersta dom, som är en fantasyhistoria för yngre läsare som utspelar sig i en sargad värld på väg mot undergång. Jag har alltid drömt om att skriva en roman med apokalyptiska undertoner, och det här projektet känns perfekt. Romanen kommer att skildra en rasande kamp mellan de sista magiker och icke-magiker som överlevt (jag lovar att beskriva det hela bättre när jag hunnit en bit på projektet).

Förhoppningsvis kommer det hela att vara färdigt inom 30 dagar, vilket ju är tanken med NaNoWriMo!

Ett svar

  1. Oj skit är det så snart! Jag har också tänkt vara med i år. Men fan kan inte sätta igång redan imorgon för jag måste bli klar med hemtentan först😦

    2012/11/01 kl. 00:34

Kommentera

