Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Halvvägs genom NaNoWriMo

Nu är jag halvvägs genom NaNoWriMo. Igår passerade jag 25 000 skrivna ord, och målet är 50 000. Med tanke på hur hopplöst hela det här året har varit känns det faktiskt skönt att kunna säga att allt har gått över förväntan. Med tanke på de dåliga förutsättningarna (jag kom på idén till projektet en vecka innan jag började skriva, brukar vanligtvis ägna månader åt att planera innan jag börjar skriva) har det såhär långt gått förvånansvärt bra. Det som jag hittills skrivit känns klockrent och jag kan mycket väl tänka mig att skicka det här manuset till förlag vad det lider.

Måste dock hitta på ett nytt namn på projektet. Solens yttersta dom känns inte som en titel på en barnbok, och dessutom lyckas jag själv aldrig komma ihåg den! Men det får bli en senare fråga, just nu ligger allt fokus på att bli klar med de 50 000 orden före november månads slut. Ser redan fram emot att få skriva det spännande slutet! Och de tre karaktärerna X, Y och Z måste även få riktiga namn (hann inte ordna detta innan det var dags att börja skriva).

För den som undrar vad det är för roman jag skriver kan jag berätta att det är fantasy (förstås!), som troligtvis enklast kan beskrivas som en blandning mellan Guldkompassen av Philip Pullman och Rambo-filmerna (!).

3 svar

  1. Jättebra!

    2012/11/12 kl. 15:25

  2. Kombinationen Rambo och Guldkompassen låter fantastisk! Kommer man kunna få läsa resultatet tror du?

    2012/11/13 kl. 10:48

    • Tack för kommentaren!🙂 Förhoppningsvis kommer det att gå att läsa resultatet på något sätt. Funderar på att skicka runt den till förlagen efter nyår, sen får vi väl se vad som händer och hoppas på det bästa.

      2012/11/13 kl. 16:04

Kommentera

