Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Ännu ett år

Så har ännu ett år lagts till handlingarna. Jag kommer inte att minnas 2012 som Året då allting hände, men trots allt har det långt ifrån varit mitt sämsta år. 2012 har blandat himmel och helvete på de mest oväntade sätt. Det positiva som hänt under året var att jag för första gången fick känna mig som en riktig författare i och med att jag dels fick höra min novell Den som passerat skymningen inläst som talbok och dels att jag fick min livs första recension av romanen Skuggan över Dianor. Utöver detta har jag under året lyckats skriva inte mindre än två romaner, både Elden som befriar samt NaNoWriMo-romanen Solens yttersta dom. Med tanke på att det var första gången sedan 2009 som jag färdigställt en roman är jag definitivt nöjd. Mitt musikskapande började även se en ny vår.

2013 hoppas jag dock trots allt ska bli Året då allting hände. Det känns som att förutsättningarna finns. Jag kommer att göra ett nytt försök att få något av mina manus antaget av ett förlag. Dessutom kommer jag att satsa ännu mer på min musik. Fantasyn börjar bli allt mer populär, och den elektroniska dansmusik jag skapar hade ett bra år i år, inget talar för att 2013 kommer att bli sämre. Det känns som att förutsättningarna att äntligen nå någonstans är bättre än någonsin. Jag har en del emot mig, men jag har aldrig låtit någonting hindrat mig tidigare så varför skulle något få hindra mig nu …?

Gott Nytt År till er alla, och tack för att ni läser min blogg! Vi hörs igen 2013!

Ett svar

  1. Önskar dig ett riktigt gott 2013! Cause you’re worth it!🙂

    2012/12/31 kl. 09:36

Kommentera

