Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Recension av ”Skuggan över Dianor”

Det här är faktiskt en riktigt rolig nyhet, Pebbles Karlsson AmbroseBookiecookiez har recenserat min bok Skuggan över Dianor (första delen av Det magiska förbundet) och gillade den! Jag citerar ett stycke ur hennes recension:

Det händer mycket saker och det är lätt att tycka om de olika karaktärerna. Ungdomarna kämpar för att göra vad som är rätt och riktigt och bryr sig om varandra på ett väldigt omtänksamt sätt. De reflekterar också mycket över sig själva och andra mycket sympatiskt. Till och med när fem av dem blir utsända, tillsammans med en rebell, att hitta ett magiskt svärd oroar sig Elio till exempel om dynamiken i gruppen. De är inte heller så klyschiga fantasyfigurer […]

Jag har gjort den tillgänglig gratis på Smashwords så länge den inte är antagen av något förlag. Seriens övriga sex delar är färdigskrivna sedan länge, men jag vet ärligt talat inte riktigt vad jag ska göra av dem. Hoppas fortfarande på att något förlag ska vilja ge ut hela serien, så därför har jag avvaktat med att lägga upp de resterande delarna på Smashwords. Dock har diverse hälsobekymmer gjort att arbetet med att hitta en utgivare har legat ordentligt på is ett tag (liksom alla mina övriga projekt). Har inte alls orkat tagit tag i den frågan. Jag hoppas dock att allting ska ordna sig till det bästa. Vill ju inget hellre än att Det magiska förbundet på något sätt ska kunna ges ut.

Kommentera

