Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Hur sjutton …? Del 2

Första april förra året listade jag lite diverse underligheter som mina älskade bloggläsare googlat på innan de besökt min blogg och jag tänkte göra samma sak även i år. Tänkte dock börja med att lista de fem vanligaste sökningarna:

  1. fifty shades of grey svenska
  2. alexander söderberg
  3. johan lindbäck
  4. situationstecken (sic!)
  5. allvetande berättare

Alexander Söderberg är deckarförfattare på Norstedts förlag. Jag har omnämnt honom i ett inlägg en gång, men jag kan inte riktigt förstå hur han kunnat bli den näst mest eftersökta termen som fört läsare till min blogg.

Efter att detta avhandlats tänkte jag ta upp lite diverse ”annorlunda” sökord som förekommit. De allra flesta sökningarna har varit relevanta och har anknutit till något som jag bloggat om, men sedan finns det undantag … (Observera att alla söktermer är copy/pejstade, så det är inte mina egna språkliga grodor som står.) Jag ber även om ursäkt i förväg ifall någon uppfattar mina kommentarer som dryga, jag är inte ute efter att göra mig lustig över någon utan detta är tänkt att uppfattas som ren humor.

    • förslag på vad kungen skriker twitter 

Jag tror att han skriker ”Avskaffa monarkin nu, sha-la-la-la-la!”

    • hur långt bör ett kapitel vara? / hur lång ska en bok vara 

Hur långt bör ett snöre vara? Hur djup bör en snödriva vara? Nej, det finns inget svar på den frågan.

    • robyn riktiga namn 

Du har hamnat på fel blogg …

    • johan 28 facebook 

28? Det var 2009, och då varken bloggade jag eller hade Facebook.

    • bra titel till deckaree

”Mannen som blev dödad”, kanske?

    • vem är den nya skådisen i stället för antony hopkins 

Ursäkta …?

    • är mannen intresserad 

Ursäkta …?!

    • tony rickardsson skilsmässa

Ursäkta …?!?

    • johan disneydags

Tacka vet jag Disney Channel. Phineas & Ferb får man aldrig nog av.

    • roland hassels heter elin 

Det där förstod jag inte riktigt …

(Obs: Jag skrev det här inlägget för en dryg månad sedan, innan Melodifestivalen och Martin Rolinskis låtstöld (som gjorde att jag fick 2500 oväntade läsare på en och samma kväll), så därför stämmer det inte riktigt längre. Det här inlägget är skrivet med utgångspunkt från hur läget såg ut då. Trodde inte det skulle hinna förändras så mycket, men jag hade uppenbarligen fel.)

Kommentera

