Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Ny recension av ”Skuggan över Dianor”

Till min stora glädje har Skuggan över Dianor, första delen av sju i min fantasysvit Det magiska förbundet recenserats ännu en gång. Recensenten heter Rebecca Mörtberg. Jag citerar några rader ur hennes recension (texten i sin helhet kan läsas här):

Trots mina anmärkningar så måste jag säga att boken var bra i dess helhet. Perfekt som ungdomsfantasy, men kan även uppskattas av vuxna/unga vuxna. Jag är dessutom väldigt imponerad och glad i att få läsa en gratis e-bok som är välskriven från början till slut. Ordentligt korrekturläst, enkelt uppbyggda karaktärer, inga överdådiga beskrivningar och definitivt värt att ge sin tid att läsas. Jag läste den från början till slut och väntar nyfiket på en fortsättning på deras äventyr.

Kan inte annat än känna mig mycket glad över att en bok som inte är officiellt utgiven faktiskt blivit recenserad inte mindre än tre gånger, och alla gångerna med mycket positiva omdömen! Sånt värmer verkligen, även om jag mycket väl förstår att ingen skribent någonsin klarar sig ett helt liv utan dåliga recensioner emellanåt. Jag hoppas att nästa steg blir att något förlag kommer att intressera sig för den och seriens övriga sex delar. Men så länge den inte fått förlagskontrakt är den tillgänglig gratis via Smashwords.

Kommentera

