Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Bländverk!

Omslaget till Bländverk

Omslaget till Bländverk

Det är inte ofta man har förmånen att vara dubbelt aktuell, men nu i juni är jag faktiskt det. Först ut är Bländverk, en samling bestående av 13 skräcknoveller utgiven av Swedish Zombie. Den är utgiven i form av gratis e-bok som finns tillgänglig på Smashwords. Jag medverkar med novellen Solvisaren, en fantasynovell med inslag av skräck om en ung, förtvivlad magiker som tvingas försöka sig på magi som han egentligen inte behärskar för att rädda livet på den han älskar.

Bland övriga författare som medverkar kan nämnas Caroline L Jensen, Kristoffer Leandoer samt Sofie Trinh Johansson. Det fantastiskt vackra omslaget är gjort av Ila och Johan Örtlund. Eldsjälen som förverkligat hela projektet och hållit i alla trådar är Jonny Berg. Jag hoppas verkligen att så många som möjligt av er kommer att kolla in Bländverk. Jag känner mig verkligen stolt över att få medverka bland så pass namnkunniga författare. Som tidigare påpekats är den alldeles gratis, så det finns ingen anledning att missa denna fantastiska novellsamling. Stort tack till Jonny för att du gjorde det här projektet möjligt och tillfrågade mig om att medverka!

Senare den här månaden utkommer Vildsint: Gryning, som för närvarande befinner sig på tryckeriet. Känns som att den här månaden kommer att bli svår att toppa.

Kommentera

