Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

En livslång kärlekssaga

Flera av er har säkert stött på den, den tecknade skämtserien med en gammal, trött bok och en kaxig läsplatta, som slutar med att boken, inför hotet att bli uppeldad av läsplattan, stänger av läsplattan, och där tar historien slut. Många av er skrattade säkert. Jag skrattade inte alls. Det var förvisso en skämtserie, där man inte kan förvänta sig någon större verklighetsförankring. Jag skulle kunna raljera ganska ordentligt över den där serien och påpeka alla brister i den, men jag låter bli det. Jag nöjer mig med att konstatera att jag och e-boken har en livslång kärleksrelation.

Det var just en e-bok som gjorde att mitt förlag fick upp ögonen för mitt skrivande och valde att ge ut mina böcker i tryckt form. Skuggan över Dianor fanns under en period tillgänglig gratis på Smashwords, och det var där min förläggare läste den och så småningom bestämde sig för att ge ut den. Skratta ni åt e-boken, den som känner för det, men för mig hjälpte en e-bok till att uppfylla en livslång dröm. Tack vare en e-bok kunde jag bocka av den översta kvarvarande punkten på min bucket list.

Och självklart finns Skuggan över Dianor att köpa som e-bok för den som önskar!

Kommentera

