Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

I Write Like

I Write Like

I Write Like

I Write Like är en sida där man kan klistra in sina texter och sedan få dem jämförda mot en databas över olika författares texter. Det fungerar bara på engelska, så skriver man på svenska måste man översätta texten genom Google Translate först.

Jag provade med NaNoWriMo-romanen som jag håller på med just nu, och fick det något oväntade resultatet ovan. Det var inte riktigt vad jag väntade mig …

Jag gjorde samma test med novellen Elnora en gång, och fick då resultatet L. Frank Baum (som skrev Trollkarlen från Oz). Jag är ganska säker på att Aska och storm, när den är klar, kommer att ligga närmare L. Frank Baum än William Shakespeare, även om romantiteln utan tvekan låter mer som Shakespeare.

Kommentera

