Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Vad är väl en NaNoWriMo på slottet?

Som ni kanske har noterat har jag tagit bort NaNoWriMo-widgeten som har prytt den här bloggen under november månad. De senaste dagarnas händelser har gjort att det känns tämligen utsiktslöst att fortsätta. Jag kan inte svara på om romanen jag skrev på någonsin kommer att bli färdig eller inte, men det kommer under alla omständigheter inte att ske under november.

Det känns lite bittert att tvingas ge upp. Förra året tvingade en del oförutsedda händelser mig att ge upp efter 36 700 ord (av de 50 000 man förväntas skriva). I år hann jag med 37 700 ord. Ibland är ödet så ironiskt att det inte ens är roligt.

Med anledning av det som hänt kommer bloggen åter att gå i vila på obestämd tid. Vis av erfarenhet kommer jag inte att säga att den är nedlagd, men det kommer inte att bli fler inlägg inom överskådlig framtid.

Kommentera

