Om litteratur och skrivande! (Och livet.)

Första gången jag kallats författare

Egentligen är det ingen stor grej, men för första gången har jag blivit kallad författare. Det hela handlade om att jag svarade på en enkät som Frida Arwen Rosesund, eldsjälen bakom Mörkersdottir Förlag sammanställt (läs mer här). Enkäten handlade om hur man som skribent går till väga när man skriver. Jag blev ytterligt förvånad när jag såg enkätens sammanställning, en snyggt utformad broschyr med rubriken 18 svenska författares skrivvanor. Och det var inget dåligt sällskap jag hamnade i, bland de övriga som svarat på frågorna fanns kända fantasyförfattare som Pål Eggert, Maria Turtschaninoff, Bertil Mårtensson, Erik Granström, Anders Blixt samt Caroline L. Jensen. Det var verkligen hedrande att hamna i ett sådant sällskap! Men även om titeln antydde att alla medverkande var författare kallar jag mig inte författare. Dit har jag lång väg kvar. Än så länge är jag skribent, och inget fel i det. (Läs gärna om mitt resonemang kring titeln författare här.)

Mars 2012 var verkligen en rolig månad att vara skribent. Utöver att nämnda publikation utgavs fick jag även för första gången höra en av mina texter inläst som talbok samt att jag fick min livs första bokrecension. Det kommer att bli svårt att toppa en sådan månad!

Lämna en kommentar